تفاوت کاغذ مرغوب با بی کیفیت را چگونه می توان تشخیص داد؟

تفاوت کاغذ مرغوب با بی کیفیت را چگونه می توان تشخیص داد؟

_

ظاهر کاغذ و ضخامت آن می تواند معیاری از مرغوبیت باشد و مستقیما روی محصول نهایی ام دی اف تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت. در تولید ام دی اف  کاغذهای تزئینی آغشته به چسب ملامین فرمالدئید که خشک شده استفاده می شود و به صورت مستقیم بدون نیاز به چسب زدن روی تخته ام دی اف پرس می‌شود. محصول نهایی ام دی اف ملامینه با این روند پدید می‌آید. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که به کمک آنها می‌توانید کاغذ مرغوب را تشخیص دهید:

 

۱- در صورتی که مغز کاغذ نیز همرنگ طرح آن باشد، تاثیر به سزایی در جلوه ظاهری ام دی اف دارد. در این صورت رنگی که در ام دی اف دیده خواهد شد با رنگ دیگر ترکیب نمی‌شود و خروجی ایده‌آل خواهد بود.

 

۲- جنس کاغذ در کیفیت آغشته‌سازی با چسب فرمالدئید نیز موثر است که در نهایت اثر خود را در پرس ملامینه نشان می‌دهد. به همین دلیل لازم است عملیات آغشته‌سازی با رعایت استانداردهای مربوطه صورت گیرد.

 

۳- کاغذ بسیار نازک پس از روکش شدن، رنگ چوب زیرین را نمایان می‌کند. بدین ترتیب در رنگ‌های خیلی روشن، روی سطح ام دی اف روکش شده دانه‌های تیره دیده می‌شود. در چنین شرایطی کاغذ استفاده شده نامرغوب به حساب می‌آید و چنین ام دی افی بی‌کیفیت محسوب می‌شود.

 

۴- مهمترین مشخصه موثر کاغذ برای ملامینه، استفاده از سلولز مرغوب و مناسب برای تولید کاغذ است. وجه تمایز تولیدکنندگان معتبر اروپایی، دقت بسیار در این مشخصه است. به همین علت تفاوت کیفیت تولیدات با کاغذ‌های اروپایی نسبت به دیگر تولیدات بسیار با کیفیت‌تر است.

 

با توجه به مواردی که پیش‌تر عنوان شد پیشنهاد می‌شود حتما پیش از خرید ام دی اف، از کیفیت کاغذ استفاده شده بپرسید و نمونه های واقعی محصول را با دقت بررسی کنید. 

در تولید ام دی اف ملامینه ویسپان، از کاغذهای تهیه شده از منابع معتبر اروپایی، استفاده می شود. 

مشخصات فنیوبلاگ

ام دی افروکشضخامتکیفیتملامینه

مطالب مرتبط

_

۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیدندی است که خواسته یا ناخواسته کودک درون ما را به چالش می‌کشد. این فرصتی است تا اتاقی را بسازیم که … بیشتر بخوانید

نکات ایمنی برش ام دی اف

نکات ایمنی در برش ام دی اف ام دی اف یکی از مواد محبوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر … بیشتر بخوانید

روندهای جدید سال ۲۰۲۱ در طرح‌ها و رنگ‌های ام دی اف چیست؟

با رشد تکنولوژی‌های تولید و همچنین رقابتی شدن بازارهای مرتبط با فرآورده‌های چوبی در سطح جهان، تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها از مواردی است که مورد توجه طراحان … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است