در نگهداری و تمیز کردن ام دی اف ملامینه و لاک چه نکاتی اهمیت دارد؟

در نگهداری و تمیز کردن ام دی اف ملامینه و لاک چه نکاتی اهمیت دارد؟

_

ام دی اف مانند انواع چوب و سطوح دیگر نیاز به نگه‌داری دارد. در این محتوا بیشتر به نکات مربوط به نگهداری و تمیز کردن ام دی اف ملامینه و لاک پرداخته شده است. با توجه به این نکات می‌توانید ام دی اف خود را سالم نگه دارید. همچنین عمر ام دی اف با رعایت این نکات افزایش پیدا می‌کند:

  • برای تمیز کردن ام دی اف با روکش ملامینه، هرگز از شوینده‌های حاوی مواد اسیدی، سفید کننده‌ها و استون استفاده نکنید.
  • در صورتی که جهت تمیز کردن ام دی اف مجبور به استفاده از مواد عنوان شده در بند ۱ شدید، حتما با محلول رقیق شده این کار را انجام دهید و بلافاصله ماده مورد استفاده را از روی سطح  ام دی اف پاک کنید.
  • جهت تمیز کردن ام دی اف ملامینه و لاک از پارچه نرم استفاده کنید و هرگز سطح  ام دی اف را با اسکاچ و پارچه زبر تمیز نکنید.
  • پس از تمیز کردن با مواد پاک کننده یا در صورت گندزدایی با الکل یا سایر مواد ضدعفونی کننده، مراقب باشید تا سطح  ام دی اف کاملا خشک شود و سپس اشیا را روی آن قرار دهید.
  • برای تمیز کردن ام دی اف مواد شوینده یا آب را روی سطح آن به صورت ملایم اسپری کنید و بلافاصله با پارچه نرم خشک کنید. 

  • در هنگام تمیز کردن ام دی اف، مراقب باشید که آب و مواد شوینده به درزها نفوذ نکند. ماندن آب، قطرات آب و شوینده روی سطح ام دی اف ، در صورتی که با مغز ورق تماس داشته باشد، باعث آسیب رساندن به بافت آن و از هم پاشیدن  ام دی اف می‌شود.
  •  ام دی اف هرگز در معرض مستقیم حرارت بالا قرار نگیرد. لکه‌ای که بر اثر تماس با جسم داغ روی سطح ام دی اف ایجاد شود، هرگز پاک نخواهد شد.
  • در تمیز کردن ام دی اف با روکش لاک، علاوه بر دقت مضاعف در دور نگه داشتن حرارت مستقیم از سطح  ام دی اف، از پارچه‌های بسیار نرم استفاده کنید تا خط و خش روی سطح ام دی اف ایجاد نشود.
  • ظروف حاوی مواد با حرارت بالا را به صورت مستقیم روی ام دی اف قرار ندهید. زیرا این حرارت سبب ایجاد لکه‌هایی می‌شود که پاک نخواهند شد.
  • به هیچ عنوان از سمباده یا اجسام نوک تیز مثل چاقو، برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده نکنید. زیرا استفاده از این اجسام نوک تیز سبب ایجاد خط و خش می‌شود.

جهت آگاهی بیشتر در مورد طرح‌ها و انواع ام دی اف های تولید شده توسط ویسپان می‌توانید به صفحه محصولات مراجعه کنید.

نگهداریوبلاگ

ام دی افلاکملامینهنگهداری

مطالب مرتبط

_

۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیدندی است که خواسته یا ناخواسته کودک درون ما را به چالش می‌کشد. این فرصتی است تا اتاقی را بسازیم که … بیشتر بخوانید

نکات ایمنی برش ام دی اف

نکات ایمنی در برش ام دی اف ام دی اف یکی از مواد محبوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر … بیشتر بخوانید

روندهای جدید سال ۲۰۲۱ در طرح‌ها و رنگ‌های ام دی اف چیست؟

با رشد تکنولوژی‌های تولید و همچنین رقابتی شدن بازارهای مرتبط با فرآورده‌های چوبی در سطح جهان، تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها از مواردی است که مورد توجه طراحان … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است