چه شرایطی باید جهت برشکاری ورق‌های ملامینه رعایت شود؟

چه شرایطی باید جهت برشکاری ورق‌های ملامینه رعایت شود؟

_

مانند انجام هر کار دیگری، برش ورق‌های ملامینه شرایط خاصی را می‌طلبد. در ادامه این مطلب به ۶ مورد مهم پرداخته شده است که لازم است به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوان در ایمنی کامل، برش ورق ملامینه را انجام دهید:

 

۱– رعایت ایمنی هنگام برش صفحات: از میان موارد مرتبط با ایمنی می‌توان به استفاده از دستکش کار، عینک، ماسک ضد گرد و غبار و همچنین فضای مناسب کارگاهی اشاره کرد.

 

۲– چک کردن دو طرف ورق ام دی اف قبل از دور گرفتن:  قبل از شروع عملیات برش کاری حتما دو طرف ورق ملامینه بازرسی گردد تا از سالم بودن کناره‌های آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که در کناره‌ها پریدگی و خوردگی مشاهده کردید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

 

٣– دقت در بستن الگوی اندازه: در برشکاری، حتی یک میلی‌متر هم مهم است و باید در برشکاری دقت فراوان شود. دقت در برشکاری مخصوصا دقت در برش درب‌ها بسیار مهم است. در نظر بگیرید فرد برشکار و یا کسی که مسئول بستن الگوی دستگاه است در کار خود بی‌دقت باشد و به یک میلی‌متر و دو میلی‌متر حساس نباشد. آنجاست که نصاب در هنگام نصب درب‌ها به مشکل برخورده و نمی‌تواند کار کابینت را تمیز و رگلاژ شده تحویل دهد. از این رو پیشنهاد می‌شود حتما در کارگاه خود ابزار اندازه‌گیری دقیق و مناسب داشته باشید تا چنین موردی رخ ندهد.

 

۴– اطمینان از چسبیدن قطعه به الگوی برش: در بسیاری از مواقع فقط به دلیل این که برش کار دقت لازم را در جهت چسبیدن قطعه به الگو ندارد، قطعه برشکاری شده کج و یا به اصطلاح ناگونیا شده است.

 

۵– توجه به تیغه‌ای که برشکاری ملامینه با آن انجام می‌شود: تیز بودن تیغه اره برای برش ام دی اف: و اینکه از تیغه مناسب برای برش ام دی اف که دارای تعداد دندانه‌های بیشتری نسبت به تیغه‌های چوب‌بر است، استفاده گردد. بعضی از دستگاه‌های دورکن دارای دو تیغه هستند: یک تیغه بزرگ و یک تیغه کوچک. تیغه کوچک برای برش روکش پایینی ام دی اف و تیغه بزرگ برای برش مغز ام دی اف و روکش بالایی است. قبل از برشکاری حتما نسبت به تیز بودن تیغه‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

۶- عواقب کند بودن تیغه‌ی برش: کند بودن تیغه علاوه برخطرناک شدن برشکاری باعث پریدگی سطح روکش ام دی اف می‌شود. پریدگی سطح ام دی اف باعث بی‌کیفیت شدن کار از دیدگاه مشتری خواهد شد. سعی گردد که بعد از برش ۱۵ تا ۱۸ ورق ام دی اف نسبت به تیز کردن تیغه اره یا تعویض آن اقدام گردد. 

 

با رعایت مواردی که در این مقاله عنوان شد می‌توانید روند برشکاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برشکاری ام دی افوبلاگ

ام دی افایمنیبرشکاریملامینه

مطالب مرتبط

_

۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیدندی است که خواسته یا ناخواسته کودک درون ما را به چالش می‌کشد. این فرصتی است تا اتاقی را بسازیم که … بیشتر بخوانید

نکات ایمنی برش ام دی اف

نکات ایمنی در برش ام دی اف ام دی اف یکی از مواد محبوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر … بیشتر بخوانید

روندهای جدید سال ۲۰۲۱ در طرح‌ها و رنگ‌های ام دی اف چیست؟

با رشد تکنولوژی‌های تولید و همچنین رقابتی شدن بازارهای مرتبط با فرآورده‌های چوبی در سطح جهان، تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها از مواردی است که مورد توجه طراحان … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است