ام دی اف ملامینه چیست؟

ام دی اف ملامینه چیست؟

_

 ام دی اف ملامینه چیست؟

ام دی اف ملامینه یکی از انواع مصالح چوبی است که با به کار‌گیری روش لمینتاسیون تولید می‌شود. در این روش، چندین لایه کاغذ و سلولزی به هم فشرده شده و با چسب فرمالدئید روی چوبی قرار می‌گیرند. بعد از آن این ترکیب، تحت‌فشار و حرارت مستقیم قرار می‌گیرد تا در نهایت، شکلی منظم و یکپارچه پیدا کند. این نوع از ام دی اف به دلیل مقاومت بالا، خاصیت ضد آبی، قابلیت اجرا در ابعاد بزرگ، نگهداری آسان، زیبایی ظاهری و… در ساخت مبلمان، کابینت آشپزخانه، کفپوش ها و دیوار و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی ورق ملامینه

ورق ملامینه یک نوع ورق صنعتی‌‌ست که از چند لایه شامل ورق فلزی، کاغذ و رزین تشکیل شده است. در این ورق‌ها  با این خط پلیمریزاسیون کاغذهای دکوراتیو آغشته به رزین ملامین فرمالدئید بر روی اوراق فشرده چوبی خام از جمله ام دی اف و نئوپان انجام می‌شود. نحوه کار به این شکل است که پالت ام دی اف یا نئوپان خام بر رولر ابتدایی دستگاه قرار گرفته و پس از هدایت به میز آسانسوری دستگاه توسط پوشر هل‌دهنده پس از عبور از بورس گردگیر وارد مرحله کاغذ گذاری می شود. در این قسمت باید از کاغذهای آغشته به رزین ملامین فرمالدئید استفاده کرد که رول کاغذهای خام در خط آغشته سازی در دو مرحله در تشتکهای اوره فرمالدئید و کوتینگ ملامین فرمالدئید آغشته می‌شوند و پس از عبور از کوره‌های خشک کن به میزان رطوبت مد نظر رسیده و به صورت شیت، پالت بندی می‌گردد که این پالت‌ها در خشاب‌های کاغذ گذاری خط ملامینه جهت استفاده قرار می گیرد. پس از قرار گیری کاغذ آغشته در زیر و روی ورق‌های ام دی اف یا نئوپان خام و بعد از گذشتن از شانه های استاتیک وارد پرس شده و تحت حرارت حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد و فشار ۴۰ کیلوگرم عملیات پلیمریزاسیون انجام شده و ورق پرس شده پس از عبور از دستگاه دور تمیزکن و کولینگ درجه بندی شده و پالت بندی می‌گردد و در نهایت پالتها به واحد بسته بندی منتقل شده و بسته بندی می گردد..

ورق‌های ملامینه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، آتش، حرارت و رطوبت و محبوبیت بالا در صنایع ساختمانی، ساخت و تولید مبلمان، مواد غذایی، محصولات الکترونیکی، وسایل نقلیه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه براین در زمینه طراحی داخلی و خارجی منازل، آشپزخانه‌ها و حمام‌ها، دکوراسیون داخلی و بیشتر مکان‌های سرپوشیده و… نیز می‌توان از ورق ملامینه استفاده کرد.

رنگ بندی ام دی اف ملامینه

طبیعتا رنگ یکی از عوامل مهم در ظاهر و طراحی سطوح ملامینه محسوب می‌شود. بسته به نیاز و سلیقه مشتری، انواع مختلف رنگ‌ها و طرح‌های ام دی اف ملامینه به مشتریان عرضه می‌شوند:

  •  از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان استفاده می‌شود.
  •  سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی انواع مبلمان، کابینت‌های آشپزخانه، پارتشین‌هاست.
  •  رنگ سیاه معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی، کابینت‌های آشپزخانه و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •  رنگ خاکستری کاربرد قابل‌توجهی در طراحی دکوراسیون داخلی، کابینت‌های آشپزخانه، درب و پنجره‌ها و… دارد.
  •  جذابیت رنگ قرمز در تولید مبلمان خانگی و اداری، کابینت‌های آشپزخانه و درب‌های چوبی مورد توجه سازندگان قرار می‌گیرد.

برند ویسپان ارائه دهنده طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ‌های متنوع است که به شما کمک می‌کند تا انتخابی راحت‌تری را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم از محصولات برند ویسپان دیدن فرمایید.

مزایا و ویژگی‌های ام دی اف ملامینه

ام دی اف ملامینه نوعی کم هزینه و مقاوم از ام دی اف است که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی دارد. برخی از مزایای استفاده از این نوع ام دی اف عبارتند از: ام دی اف ملامینه در برابر هرگونه خراش، ضربه، حرارت و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است، در مقایسه با دیگر جنس‌های ساختمانی، سبک‌تر بوده و نصب و نگهداری آن نیز آسان است، سطح صاف و خوشبوی آن، امکان تزئین و شخصی‌سازی را برای هر خریدار فراهم می‌کند، ام دی اف ملامینه به دلیل پراکندگی قابل‌توجه در بازار و بهره‌وری از منابع آن، به صرفه و ارزان است، این نوع از ام دی اف در برابر آفتاب و رطوبت سازگار بوده و باعث کاهش استفاده از چوب طبیعی می‌شود، بنابراین با خرید ام دی اف ملامینه، به‌نوعی به حفظ منابع جنگل‌ها هم کمک خواهید کرد. 

ام دی اف ملامینه؛ زیبا و کاربردی

با توجه به توضیحات ذکر شده، ام دی اف ملامینه یکی از انواع پرکاربرد ام دی اف است که روکشی از جنس ملامینه دارد. بنابراین اگر تصمیم‌ دارید آن را بخرید، بهتر است از بابت مقاومت بالایش در برابر هرگونه خش، رطوبت و… نیز اطمینان کافی داشته باشید. زیبایی موجود در این نوع از ام دی اف و همچنین قیمت کمتر آن موجب شده تا در بسیاری از مواقع برای تولید کابینت، قفسه و سایر ابزار آلات چوبی استفاده شود. در صورتی که بسته به شرایط و نیاز خود، قصد خرید این نوع از ام دی اف را دارید، بهتر است به سراغ تیم یا آن دسته از سازندگانی بروید که رزومه کاری و مهارت‌شان در ساخت ام دی اف ملامینه، خاطرتان را از بابت نتیجه‌ای باکیفیت آسوده می‌کند.

آموزشیوبلاگ

مطالب مرتبط

_

کابینت‌های‌ ام دی اف یا هایگلاس، کدام انتخاب بهتری برای آشپزخانه

کابینت‌های‌ ام دی اف یا هایگلاس، کدام انتخاب بهتری برای آشپزخانه:   آشپزخانه قلب هر خانه: آشپزخانه که در مرکزیت رفت و آمد‌ها در یک خانه قرار دارد … بیشتر بخوانید

انواع ام دی اف

 انواع ام دی اف بدون‌شک؛ کابینت‌ یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که وجود آنان در هر آشپزخانه‌ای مهم و ضروری است. هرچند در بسیاری از مواقع از آنان … بیشتر بخوانید

تفاوت کاغذ مرغوب با بی‌کیفیت را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

 تفاوت کاغذ مرغوب با بی‌کیفیت را چگونه می‌توان تشخیص داد؟ ظاهر کاغذ و ضخامت آن می تواند معیاری از مرغوبیت باشد و مستقیما روی محصول نهایی ام دی … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است