۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

_

طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیدندی است که خواسته یا ناخواسته کودک درون ما را به چالش می‌کشد. این فرصتی است تا اتاقی را بسازیم که در زمان کودکی آرزوی داشتن آن را داشتیم. اما برای شروع این ماجراجویی باید نکاتی را بدانیم تا در نهایت به یک اتاق کودک ایده‌آل دست پیدا کنیم. 

 

از تمامی توانایی ها، مانند قوه‌ی تخیل، خلاقیت، شور و هیجان، می‌توان هنگام تزئین اتاق کودک استفاده کرد اما حواستان باشد که اگر کودکتان الان سودای اتاق کارتونی را دارد به این معنا نیست که دو سال دیگر هم همان را بخواهد. نظرات و پیشنهادات را بشنوید؛ اما اگر می‌خواهید که اتاقی با دوام داشته باشید، باید نگاهی هم به آینده داشته باشید.

 

اتاق کودک باید کاربرد‌های مختلفی داشته باشد. هم اتاق بازی باشد و هم محل درس خواندن و از همه مهمتر پناهگاه آنها هم به حساب می آید. اما مهمترین نقشی که دارد این است که بدون توجه به سن کودک شما، جایی را به آنها بدهد که احساس امنیت کنند و بتوانند برای پایان روزی شلوغ از آن استفاده کنند. در ادامه به ۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک اشاره شده است که شما را در رسیدن به یک اتاق کودک زیبا یاری می‌کنند. 

 

دیوارها

برای طراحی از رنگی خنثی استفاده کنید تا مانند بومی خالی برای وسایل تزئینی باشد و مطابق با سلیقه‌ی ساکن اتاق باشد. اگر می‌خواهید از طرح‌ها و رنگی خاص استفاده کنید این را به سقف یا یک دیوار محدود کنید؛ اگر هم می‌خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید مطمئن شوید که نقش و طرح آن به اندازه کافی ملایم است تا بر کل فضا تسلط نداشته باشد.

 

محل ذخیره‌سازی وسایل مورد نیاز

کلید اصلی هر اتاق منظم و مناسبی، وجود فضا به اندازه کافی است اما هنگامی که بحث اتاق کودک می‌شود این امر اهمیت بیشتری دارد. فراموش نکنید که فضا باید آنقدر کافی باشد تا بتوان راحت وسایل و اسباب بازی‌های کودک را در جای خود قرار داد. همچنین برای وسایل جانبی مورد نیاز هم جایگاهی در نظر بگیرید. حتما حین تهیه کمد، رنگ ام‌د‌ی‌اف را  با رنگ دیوارهای اتاق تطبیق دهید.ما توصیه نمیکنیم که ام‌دی‌اف را رنگ کنید چرا که بعد از مدتی ظاهر نامناسبی پیدا می کند.  

 

مبلمان

طراحی اتاق کودک با بودجه محدود مستلزم صبر، خوش ذوقی و خلاقیت است. پیدا کردن محصولی بی نقص، چه کمد باشد یا صندوق و حتی تخت خوابی متفاوت، زمان می‌برد. اگر وسیله کاربردی قدیمی هم دارید، می‌توانید آن را احیا کنید و مورد استفاده قرار دهید. و گاهی چقدر همنشینی وسیله‌های قدیمی و جدید دلنشین می‌شود.

 

نگاه هنری

خوب است که نگاه هنری چاشنی عملکرد شما باشد. پس به خوبی به رنگ‌آمیزی محیط توجه کنید و سعی کنید از مراجع‌ هنری (امروزه مراجع متعددی در فضای آنلاین به شما کمک میکند تا به دیدگاه بهتری برسید مثلا یک جستجو در ‌ pinterest خالی از لطف نیست) و یا استفاده از مشاوره یک دوست هنرمند بهره ببرید. همچنین می‌توان از رنگ‌های متنوع عینا در ملحفه‌های تخت استفاده کرد که به شیوه‌ای ظریف فضا را هماهنگ کند. استفاده از تصاویر و عکس‌هایی با فضای مدرن و البته کودکانه می‌تواند فضای اتاق را برای کودک با هر سنی، جذاب تر کند. 

 

دکور و لوازم جانبی

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می‌دارید، برچسب‌های وینیل و دیوارکوب‌ها می‌توانند دیوار ساده را بپوشاند. همچنین به راحتی می‌توان آنها را برداشت. اگر کودک شما در سنین بالاتری قرار دارد، می‌توانید یک تخته سفید به اتاق آن اضافه کنید. زیرا در آینده‌ای نزدیک و با شروع دوران مدرسه، برای او کاربرد خواهد داشت.

 

توجه به نور

اهمیت دادن به نور هنگام تزئین و انجام دکوراسیون اتاق کودک هرگز نباید دست کم گرفته شود. چراغ‌های ریسه‌ای مخفی به ایجاد محیطی دنج کمک می‌کند، نورپردازی در بالای تخت یا کنار تخت کمک می‌کنند تا به مطالعه تشویق شوند. به خواب رفتن زیر چراغ‌های ریسه‌ای به آنهایی که از تاریکی می‌ترسند کمی قوت قلب می‌دهد. 

 

 محیط‌  گذراندن زمان

اتاق‌های کودکان فقط جایی برای خوابیدن نیستند بلکه جایی برای تفکرات آرام، درس خواندن و بازی کردن هم هستند. به همین دلیل خوب است که با این دیدگاه آن را طراحی کنید. مطالعه را با گذاشتن صندلی‌های بادی جذاب‌تر کنید. همچنین می‌توانید چادری در نظر بگیرید تا کودک شما کنار دوستانش بتواند خوش بگذراند.اضافه کردن یک ننو هم به قصه جلوه متفاوتی می دهد.

 

تزئینات و اثاثیه پارچه‌ای

فرش، پرده، کوسن و ملحفه تخت همه فرصت‌هایی را برای معرفی الگو، رنگ و بافت به اتاق خواب کودک شما ارائه می‌دهد. همه این موارد نسبتا ارزان‌قیمت هستند. گذاشتن سایبان روی تخت احساس امنیت را القا می‌کند. ملحفه‌های تخت می‌توانند گرما را به اتاق هدیه دهند. 

 

توجه به کاربرد

ممکن است در طراحی اتاق کودک با اجناس ارزان‌قیمتی مواجه شوید. اما اگر در چارچوب بصری اتاق شما نیستند، حتما از خرید آنها چشم‌پوشی کنید. کشوها می‌توانند جایی برای قرار دادن لوازم ضروری کودک باشند و با بزرگ شدن کودک، می‌توانید از آن بخش برای لباس‌ها بهره ببرید. اگر نمی‌خواهید اتاق کودک شما با اسباب بازی شلوغ شود، تخت‌هایی که کشو دارند می‌تواند به شما کمک کند. 

 

سقف‌

اغلب اوقات سقف‌ در اتاق‌ دست کم گرفته می‌شود و اکثرا به غیر از چراغ، تزئین دیگری ندارد. سقف فرصتی را برای یک حرکت جسورانه فراهم می‌کند. فرصت تبدیل کردن سقف خود به فضایی خلاقانه را از دست ندهید. فراموش نکنید ستاره‌ها در آسمان هستند.

 

اگر تصمیم دارید در طراحی و تولید کمد‌ها و تخت خواب اتاق کودک از ام‌دی‌اف استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود از سری محصولات ویسپان بازدید کنید. 

آموزشیوبلاگ

اتاق خوابام دی افتخت خوابدکوراسیونکمدکودک

مطالب مرتبط

_

نکات ایمنی برش ام دی اف

نکات ایمنی در برش ام دی اف ام دی اف یکی از مواد محبوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر … بیشتر بخوانید

روندهای جدید سال ۲۰۲۱ در طرح‌ها و رنگ‌های ام دی اف چیست؟

با رشد تکنولوژی‌های تولید و همچنین رقابتی شدن بازارهای مرتبط با فرآورده‌های چوبی در سطح جهان، تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها از مواردی است که مورد توجه طراحان … بیشتر بخوانید

نکاتی مهم در طراحی و تولید کابینت آشپزخانه با ام دی اف

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مانند هر بخش طراحی یک خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و از آنجایی که کابینت‌ها بخش مهمی از آشپزخانه محسوب می‌شوند، لازم است … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است