کدام ام دی اف برای برش و فرزکاری با دستگاه CNC مناسب است؟

کدام ام دی اف برای برش و فرزکاری با دستگاه CNC مناسب است؟

_

دستگاه CNC یکی از ابزارهای برش است که با آن محصولات چوبی ام‌دی‌اف هم برش داده می‌شود. واژه‌ی اختصاری CNC از  Computer Numerical Control برگرفته شده است و به معنی کنترل عددی رایانه‌ای به حساب می‌آید. مینی کامپیوتر دستگاه CNC به برنامه‌های لازم جهت برش را پیاده‌سازی می‌کند. ام دی اف یکی از انواع محصولات چوبی‌ای است که با دستگاه CNC برش داده شده و فرزکاری می‌شود..

در این محتوای آموزشی بیشتر به معرفی شاخصه‌های ام دی اف مناسب برای CNC می‌پردازیم .

 

١- میانگین دانسیته یا همان چگالی ام دی اف مورد استفاده برای برش با دستگاه CNC باید حداقل ۷۲۰ تا ۷۳۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

۲- لازم است دانسیته قسمت میانی (مغز) ام دی افی که جهت برش مورد استفاده قرار می‌گیرد حداقل ۶۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

۳- در پروسه تولید ام دی اف، از الیافی با طول به اندازه کافی کم استفاده می‌شود و لازم است مقدار الیاف درشت موجود در آن نیز از حد معینی بیشتر باشد.

در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که هنگام CNC ام دی اف مورد استفاده پرز نخواهید داشت و تراشکاری، فرزکاری و برشکاری تمیز و بی نقصی پس از انجام عملیات با دستگاه CNC حاصل خواهد شد. 

البته با توجه به تمام مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، نیازمند استفاده از دستگاه CNC مناسبی هستید که مشخصات فنی و ابزار آن به خوبی تنظیم شده است.

توجه داشته باشید که دستگاه CNC مورد استفاده جهت برش و فرزکاری ام دی اف، لازم است دارای میز کار آلمینیومی، ریل راهنمای مربعی، غبار جمع‌کن، قابلیت حرکت در سه بعد باشد.

همچنین این دستگاه CNC لازم است از فایل‌های Corel Draw و AutoCAD و از نرم‌افزار کنترلی NC Studio یا DSP  پشتیبانی کند. امکان دریافت فایل تا حجم ۲ گیگابایت از دیگر امکاناتی است که لازم است در دستگاه CNC برای برش ام دی اف مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

برش ام دی اف به کمک دستگاه CNC سبب می‌شود تا حداقل نیروی انسانی درگیر عملیات برش و فرزکاری شود. در نهایت بازدهی این عملیات با حداکثر ممکن خواهد رسید. از این دستگاه معمولا جهت تولید اکثر محصولات چوبی استفاده می‌شود.

برشکاری ام دی افوبلاگ

CNCام دی افبرش‌برشکاریدانسیتهفرزکاری

مطالب مرتبط

_

۱۰ نکته در طراحی و تزئین اتاق خواب کودک

طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیدندی است که خواسته یا ناخواسته کودک درون ما را به چالش می‌کشد. این فرصتی است تا اتاقی را بسازیم که … بیشتر بخوانید

نکات ایمنی برش ام دی اف

نکات ایمنی در برش ام دی اف ام دی اف یکی از مواد محبوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر … بیشتر بخوانید

روندهای جدید سال ۲۰۲۱ در طرح‌ها و رنگ‌های ام دی اف چیست؟

با رشد تکنولوژی‌های تولید و همچنین رقابتی شدن بازارهای مرتبط با فرآورده‌های چوبی در سطح جهان، تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها از مواردی است که مورد توجه طراحان … بیشتر بخوانید

نظرات بسته شده است